برگزاری چهارمین  دوره کنفرانس بین المللی «گردشگری و معنویت» در دانشگاه علم و فرهنگ

رییس دپارتمان گردشگری و معنویت از برگزاری چهارمین دوره کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در آبان ماه سال جاری  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛ سید سعید هاشمی- رییس دپارتمان گردشگری و معنویت-، با اعلام این خبر افزود: دکترین «گردشگری و معنویت» به عنوان یک تئوری دانشگاهی از سوی اعضای هیات علمی دانشکده علوم گردشگری این دانشگاه مطرح شد و در سه دوره بین‌المللی میزبان دیدگاه‌ها و نظریه‌های مرتبط با این تئوری از دانشگاه‌های داخلی و خارجی کشورهای انگلستان، استرالیا، هنگ کنگ، امریکا، اسپانیا، مالزی، ترکیه، ایتالیا و... بوده است.
وی در توضیح این نظریه گفت: همزمان با توسعه صنعت گردشگری و ابداع رویکردهای جدید در سال‌های اخیر؛ مطالعات بسیاری در زمینه رشد و توسعه این صنعت هم‌راستا با سایر صنایع درآمدزا صورت گرفت اما متاسفانه این رویکردها صرفا جوانب مادی گردشگری را مد نظر قرار داده و از فلسفه و ماهیت اصلی گردشگری که بر مبنای فلسفه وجودی انسان شکل گرفته غافل ماند؛ بر همین اساس و با توجه به اهمیت امور معنوی در ایران اسلامی و در حوزه علم و پژوهش توجه به این رویکرد از گردشگری در قالب دپارتمان گردشگری و معنویت به مدیریت دکتر ایمانی خوشخو -از اساتید برجسته این دانشگاه- در دستورکار دانشکده علوم گردشگری قرار گرفت که خوشبختانه امروز شاهد خروجی‌های پربار این امر هستیم.
هاشمی با تاکید بر اینکه دکترین «گردشگری و معنویت» رویکردی فلسفی و غایی به گردشگری دارد،افزود: معنویت وجه فرامادی گردشگری است و ماهیت وجود انسانی، ارتباط وی با خود، سایر انسان‌ها، جهان هستی و خالق در بطن و درون سفر نهادینه شده و در راستای اهداف خلقت انسانی است.
رییس دپارتمان گردشگری و معنویت با تاکید بر اهمیت اشاعه رویکردها معنوی و متعالی در حوزه گردشگری گفت: خوشبختانه سه دوره پیشین کنفرانس بین المللی «گردشگری و معنویت»، در سالهای 1394 و 1395 و 1397 با استقبال اساتید برجسته داخلی و خارجی قرار گرفت.
هاشمی رویکردهای فلسفی در تئوری گردشگری پایدار و معنویت، رویکردهای روانشناسی و تاب‌آوری در مصائب اجتماعی با تکیه بر گردشگری و معنویت، رویکردهای جامعه شناسی گردشگری و صلح با تکیه بر معنویت، رویکردهای اقتصادی و بازاریابی در توسعه پایدار جوامع با تکیه بر گردشگری و معنویت و نقش هنر و معماری در تقویت ابعاد معنوی گردشگری را محورهای اصلی چهارمین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت اعلام کرد.
رییس دپارتمان گردشگری و معنویت با ابراز خوشنودی از حضور اساتید برجسته در این کنفرانس افزود: چهارمین دوره کنفرانس نیز همچون دوره‌های پیشین با همکاری اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های علم و فرهنگ، تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، امام صادق علیه السلام، شهید بهشتی، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حوزه علمیه قم، امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیاد ایرانشناسی در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.